Winkelwagen

Levering buiten de EU.


Teruggave btw Particulier:

Koopt U als particulier, normaal verblijvend buiten de EU, goederen bij Artworld.nl en voert U deze goederen binnen 3 maanden na aankoop uit, dan kunt u via ons bedrijf de BTW terugvorderen. Er zijn echter een aantal voorwaarden aan verbonden.
 
U zorgt zelf bij het verlaten van Europa voor een uitvoerstempel bij het betreffende douanekantoor in de EU (bv. Bij de Douane op Schiphol) op de originele factuur en stuurt dit vergezeld van een kopie van uw paspoort, waaruit blijkt dat u normaal buiten de EU verblijft, samen met uw bank/giro gegevens naar Artworld.nl , Meldepad 10, 3193TM , Hoogvliet.

Wij maken de door u betaalde BTW onder aftrek van Euro 25,00 servicekosten op uw rekening over.

Resumé:
 
  1. Factuurnaam/adres verplicht op naam en residentie buiten EU. 
  2. Kopie paspoort waaruit blijkt dat persoon buiten EU verblijft. 
  3. Paspoort staat op dezelfde naam als factuur. 
  4. Uitvoer binnen 3 maanden na aankoop. 
  5. Stempel en handtekening op originele factuur. 
  6. De totale waarde van de factuur moet ten minste EUR 136,= bedragen.
     
Indien niet aan alle bovenstaande voorwaarden is voldaan kan geen restitutie plaatsvinden. Voor de goede orde delen wij u mede dat bovenstaande punten voorwaarden van de Belastingdienst zijn. BTW teruggaaf is een service van ons bedrijf en hier kunnen geen rechten aan ontleend worden.

U bent ondernemer en uw onderneming is gevestigd buiten de EU:

De factuur van Artworld.nl dient op naam van uw bedrijf met adres buiten de EU opgemaakt te zijn.

De aankoop van goederen bij Artworld.nl kan alleen tegen het nultarief geschieden indien er duidelijk bewijs is van uitvoer naar een land buiten de EU; Dit zal indien Artworld.nl de goederen uitvoert middels een vervoerder, geen probleem opleveren.

U, als ondernemer van buiten de EU, haalt de goederen zelf af:

U dient dan aan te tonen dat u buitenlands ondernemer bent en dat de goederen de EU hebben verlaten. Laat daartoe altijd de (kopie)factuur aftekenen door de douane en bezorg de afgetekende stukken aan Artworld.nl. De factuur dient de navolgende gegevens te bevatten:
 
Zakelijke aankopen: 

Doet u zakelijke aankopen en betaald uw bedrijf BTW buiten de Nederlandse grenzen?
Dan is het mogelijk intracommunautair te kopen. U betaald dan bij ons geen BTW.
Wij hebben dan uw bedijfsgegevens, BTW-nummer en ID nodig. Wij vragen voor deze service EUR 25,- per levering.

Bestellen kan in dit geval niet via de website doch alleen via email naar info@artworld.nl U krijgt de goederen (na vooruitbetaling) opgestuurd. Afhalen in onze winkel is niet mogelijk omdat we dan niet kunnen bewijzen dat de goederen het land uit gaan.
Bij Artworld.nl draait alles om tevreden klanten. Daarom dient u klachten zo snel mogelijk te melden. 
 
Dit kan door een e-mail te sturen via het mail formulier of u kunt ons telefonisch bereiken via (06) 81 47 09 08. Op dit nummer zijn wij van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 08.00 tot 22.00 uur en op zaterdag van 08.00 tot 20.00 uur. Omschrijf uw klacht nauwkeurig en vermeld het bestelnummer en de aankoopdatum. De verdere afhandeling is afhankelijk van het soort artikel en de garantie. U wordt hierover verder geïnformeerd.

Bent u niet tevreden met het antwoord van onze klantenservice, dan kunt u uw klacht richten aan de manager Klantenservice. Dit kan uitsluitend schriftelijk.

Artworld.nl
T.a.v. Manager Klantenservice
Meldepad 10
3193 TM Hoogvliet.